-
Joras Hesteoversigt
Adf�rdsregler
Kun mine tr�de
Tips & Ideer
Udvidet Profil
Speciel karakterer Benyt ved indtastnings-feltet
Kopier evt. bogstav (Ctrl+C) eller se taste-kode (mus over)

� � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � �
  FAQ FAQ  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Armering til hestefolden

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Jytte Strarup Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 19-Feb-2004
Sted: 4660 Store Heddinge
Status: Offline
Point: 3994
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Jytte Strarup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Armering til hestefolden
    Sendt: 22-Okt-2013 kl. 20:53
Så landede der lige 200 m² HIT-armering til hestefolden i vores indkørsel i dag. Big smile

Selv om det er lækkert med træflis, er jeg ved at være træt af, at der skal køres nyt på hvert 2. år, fordi det formulder, og desuden er det heller ikke særlig nemt at filtrere hestepærerne fra, hvis hestene først får trådt lidt i dem.
Derfor bliver flis-/muldlaget nu skrabet af, og så bliver der lagt armering rundt om løsdriften i stedet for.

Vi har ikke mudderproblemer, så det skal ikke bruges som egentligt dræn, blot som et godt, fast underlag, som - forhåbentlig - er nemt at holde rent for stråfoderrester og hestepærer.

Men hvilket materiale er det mon bedst at bruge som fyld i gitrene til det formål? Sand 0-2? Grus 0-4? Hvad har I andre brugt, og hvordan virker det?

Jytte ('64)

Dit liv er et resultat af de valg, du foretager.
Hvis du ikke er tilfreds med dit liv, er det på tide at foretage bedre valg.

Til top
Winnie Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 15-Dec-2006
Sted: Denmark
Point: 2686
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Winnie Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Okt-2013 kl. 00:09
Vi har brugt grus, det virker fint. Men tror også sand vil være fint.
Til top
Katrine Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 22-Feb-2004
Point: 5124
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Katrine Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Okt-2013 kl. 06:19
Sand er i al fald nemt at tage klatter i med spånegreb, da det meste sand sies nemt fra klatterne.
Mange hilsner Katrine

Ejes af Gustav (Gustur) fra Carlshøj
Urnir og Kriki - stadig savnet

Optimalsadel.dk - salg af bomløse sadler i Tåstrup
Til top
Susie Riis Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Point: 18852
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Susie Riis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Okt-2013 kl. 10:04
Det fungerer godt med at lægge i grus. Det er mine - det er godt nok dem fra dansk genbrugsplast, men princippet er det samme - og Katrine, der skal jo ikke bruges greb "nede i gruset" men fjernes klatter fra ovenpå armeringen.

hilsen Susie
http://www.blanshoved.dk

Lolland

Hus med havudsigt til salg/leje

Til top
Katrine Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Katrine Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Okt-2013 kl. 10:08
Yep, men de går vel ikke direkte på armeringen ?
Mange hilsner Katrine

Til top
Susie Riis Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Susie Riis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Okt-2013 kl. 10:38
Jo da

hilsen Susie

Lolland

Til top
Mist Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 01-Sep-2007
Sted: Bornh. Dueodde
Point: 920
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Mist Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Okt-2013 kl. 11:08
Vi har ikke fyldt vores op med noget - har de samme som Sussi;-) - og det fungerer fint de bliver automatsik fyldt ud af jord nedefra og nogen steder vokser græsset bare op igennem

Vores står bla på dem og spiser og derfor er det nemmest at holde rent uden grus under
www.brogaardensisheste.dk: isheste og isstrik
Til top
Katrine Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Katrine Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Okt-2013 kl. 12:35
Det er ikke hvad jeg vil kalde at gå direkte på dem
Mange hilsner Katrine

Til top
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Jytte Strarup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Okt-2013 kl. 13:42
Jeg tror, det bliver sand som fyld og på toppen. Smile

Mine heste vil formentlig blive temmelig skuffede, hvis de skal bytte deres bløde flisbund med at sove middagslur direkte på armeringen Wink, så vi har tænkt os at følge vejledningen fra producenten og lægge 3-5 cm. toplag på, så de kan både sove og rulle i det.

Jeg skal have lavet 20 x 40 m. ridebane ved samme lejlighed, og her havde jeg tænkt mig at få lersand på som toplag. Efter hvad jeg kan læse mig frem til, er lersand/ridebanesand det samme som bakkesand 0-2, så det nemmeste er nok bare at få vognmanden til at levere et ekstra læs, så der også er til folden.

Mist - Hvis I slet ikke har lagt sand- eller grusfyld i gitrene, bliver de så ikke fyldt med alt muligt, som ikke skal være der? Hestepærer og stråfoderrester? Og er meget hårde at stå og gå på?

Jytte ('64)

Til top
Susie Riis Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Susie Riis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Okt-2013 kl. 15:00
De er åbenbart noget forskellige. Gruset var mest for nemt at lægge dem pænt og så dræner det fint i vores lollandske lerjord. Fliserne er kraftigere og behøver ikke fast underlag. Synes det er fint, når der gror græs i dem og dejligt at de kan skrabes maskinelt - også for sne.

Min dyrlæge syntes det var så dejligt for hestebenene at have jævnt underlag at gå på om vinteren når alt ellers var knoldet.
hilsen Susie

Lolland

Til top
Mist Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 01-Sep-2007
Sted: Bornh. Dueodde
Point: 920
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Mist Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Okt-2013 kl. 15:31
Jytte - nej de bliver som sagt hurtig fyldt op nedefra. Vores heste elsker at stå på dem - specielt i vådt vejr, men de ligger ikke på dem ;-)

Og så er jeg enig med Sussi i at rengøring er nemmest, når der ikke er grus eller andet ovenpå.

Vi har flere steder lagt dem direkte ovenpå mudder, fx ved ledåbninger etc... det fungerer perfekt.
www.brogaardensisheste.dk: isheste og isstrik
Til top
rinachang Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 13-Mar-2009
Sted: køgeLl.skensved
Point: 1348
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér rinachang Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Okt-2013 kl. 17:59
Susie: hvor har du købt dine plast fliser henne?kan du huske hvad du gav ca?
Rina, Køge, 1967
Til top
Susie Riis Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Susie Riis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Okt-2013 kl. 18:16

Det er de samme på denne video De er fra

Skandinavisk Byggeplast

Mener de kostede 125+moms /kvm Det er nogle år siden efterhånden og den investering er noget af det bedste jeg har gjort. Og så kan man udbygge efterhånden som man får sparet sammen/vinder i Lotto fordi de "klikkes sammen" så det er nemt at fortsætte.

Redigeret af Susie Riis - 23-Okt-2013 kl. 18:17
hilsen Susie

Lolland

Til top
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Jytte Strarup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Okt-2013 kl. 19:50
Rina - Prøv lige at kigge på disse: http://www.tdj.dk/shop/home/135-hit-armering-til-folde-mv-pris-pr-palle-100-m2.html

Det er dem, vi har købt, og så vidt jeg kunne finde frem til, findes de ikke billigere andre steder i DK, og kvaliteten, funktionen og nedlægningsmetoden er altså fuldstændig den samme, som på de andre mærker af armeringsriste, der er på markedet.

Vi fik også tilbud fra Skandinavisk Byggeplast, som Susie henviser til, og de skulle have 201,45 kr. inkl. moms pr. kvm. ved køb af 5 paller = 163 kvm.

HIT-armeringen fra TDJ er 5,5 cm. høj sammenlignet med 6,0 cm. for den fra SB, som så til gengæld er mere end dobbelt så dyr, men vel næppe i en kvalitet, der retfærdiggør den pebrede pris.

Vi bestilte 200 kvm. HIT-armering ved TDJ, og to dage efter stod pallerne i vores indkørsel - og prisen var under 100 kr. pr. kvm. inkl. moms og levering. Smile

*Edit* Jeg kan ikke få linket til at virke, når jeg gør det aktivt, så du må selv lige kopiere og indsætte i nyt faneblad.

Redigeret af Jytte Strarup - 23-Okt-2013 kl. 19:52
Jytte ('64)

Til top
Rosenholm Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 06-Apr-2005
Sted: Køge
Point: 10175
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (1) Enig(1)   Citér Rosenholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Okt-2013 kl. 20:49
Jeg tror altså også at hestene bliver rigtig glade for riste med sandfyld, det er dejligt at opholde sig på , du er vel allerede igang?

Susie, det ser altså rigtig godt ud med dine stier
Jeg vil hellere have et sind åbent af forundring, end et sind lukket af overbevisning. Citat af Brian Tacey
Til top
Susie Riis Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Susie Riis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Okt-2013 kl. 21:24
Jytte jeg tror forskellen ligger i at mine er kraftigere og mere bæredygtige, men opfylder dine behovet så er det jo alle tiders
hilsen Susie

Lolland

Til top
rinachang Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér rinachang Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Okt-2013 kl. 21:49
Tusind tak til både susie og Jytte . Det må jeg da lige kigge nærmere på. Har nemlig et område lige uden for løsdriften/ ridehuset som er temmelig mudret efterhånden og det vil jeg jo gerne lave om på.
Rina, Køge, 1967
Til top
Trine Thomsen Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 29-Dec-2006
Point: 1343
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér Trine Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Okt-2013 kl. 21:58
Spændende. Hvor få kvm kan man nøjes med at købe?
Med venlig hilsen
Trine

Storvorde ved Aalborg
Ejer af Sif og Logi fra Vrå.
Til top
LIBB Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Medlem siden: 07-Jun-2004
Point: 2415
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér LIBB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Okt-2013 kl. 22:09
Jeg har to forskelige typer, begge fra Skandinavisk byggeplast. Den ene type er så kraftig, at den er beregnet til kørsel med lastbil, og derfor var den så også noget dyrere end den til heste. Og de to typer passer ikke sammen i låsesystemet.

Morale: Man skal huske at sige, at det er dem til heste, man vil have, når man bestiller.

Men det er et fedt produkt til at forhindre mudder, der hvor hestene går meget. Mine er bare lagt på fed lerjord, der er planeret. Det er flere år siden.

Jeg har også en tredje type, nemlig dem fra Jem og Fix. Dem skal jeg ikke have flere af, for de er ikke stærke nok.
Lise Bomholt

www.ridning-i-naturen.dk - nu med høhotel på Norddjursland
Ejer: Blondi 18 (Heimdalur), Sokkadis 8, Mýsla 3, hunden Viktor 8 & kattene Domino 9 år og Millie fra 2014.
Til top
rinachang Se drop down
Registreret Medlem
Registreret Medlem

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Enig (0) Enig(0)   Citér rinachang Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Okt-2013 kl. 21:13
Hvor meget forarbejde behøver man egentlig at gøre. Nu er der en del mudder foran vores løsdrift/ridehus. Kan man nøjes med at skrabe det værste væk, plane det og lægge fliserne, eller skal man dræne smide grus osv før det virker, nogen der har nogen erfaring på det område og kunne guide/ vejlede her?
Rina, Køge, 1967
Til top
 Besvar Besvar Side  12>
  Del emne   

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Denne side blev genereret på 0,109 sekunder.